Business inne

Czas wakacji – nie dla instytucji kultury!

11 sierpnia 2021

Choć ostatni rok, delikatnie mówiąc, nie obfitował w realizację wydarzeń kulturalnych, większość instytucji kultury pracowała ze zdwojoną siłą. Niestabilna sytuacja związana z ograniczeniami dotyczącymi ilości widzów oraz sprzedażą i zwrotami biletów z pewnością dała się we znaki zarówno osobom z działów obsługi klienta, jak i szeroko pojętej księgowości.

Czas wakacji to czas odpoczynku, ale nie dla wszystkich. To także czas na podjęcie słusznych decyzji o zmianach, które zabezpieczą instytucje kultury w przyszłości przed nadmiarem prac, w przypadku nawrotu obostrzeń utrudniających zarządzanie sprzedażą i zwrotami biletów. Jednym z rozwiązań jest wdrożenie systemu sprzedaży i rezerwacji, umożliwiającego pełną kontrolę nad ilością biletów przeznaczonych do dystrybucji, wyznaczaniem miejsc na widowni z uwzględnieniem stosownych odstępów oraz generowaniem oświadczeń o stanie zdrowia uczestników wydarzeń, zgodnie z wymogami ustawy.

Rozwiązanie takie oferuje Serwis Bilety24, dostawca systemów sprzedaży i rezerwacji biletów.

„Będąc dostawcą rozwiązań technologicznych, natychmiast po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemicznego przystąpiliśmy do dialogu z Partnerami serwisu w celu wypracowania rozwiązań systemowych, zabezpieczających instytucje kultury przed ewentualnymi skutkami wprowadzanych ograniczeń. Ze względu na dynamiczne zmiany w ogłaszanych limitach dostępności biletów, skupiliśmy się nad możliwością reorganizacji widowni z uwzględnieniem przepustowości. Najpierw ograniczeniu do 50% uczestników, później nawet do 25% uczestników. Wprowadziliśmy także rejestrację uczestników oraz możliwość wydruku stosownych oświadczeń. ” – komentuje Olek Olkowski, Dyrektor Serwisu Bilety24.pl

W większości przypadków, aby uzyskać zwrot pieniędzy za bilety zakupione w tradycyjnych kasach, należy osobiście zwrócić je w punkcie zakupu. Niejednokrotnie godziny pracy kas znacząco ograniczają możliwość osobistego zwrotu biletów. Inaczej wygląda zwrot biletów zakupionych drogą internetową. Dostępne na rynku systemy biletowe posiadają możliwość dokonywania zwrotów biletów zakupionych online, jednakże proces ten jest realizowany przez pracowników instytucji kultury.

„Współpraca z naszym Serwisem nie ogranicza się wyłącznie do dostarczenia systemu sprzedaży i rezerwacji biletów. Przejmujemy cały ciężar komunikacji z klientem internetowym w zakresie rozliczeń i zwrotów, tym samym całkowicie odciążając pracowników instytucji kultury. Czytelna komunikacja z klientami, jasne procedury oraz dostępne formularze automatycznych zwrotów zapewniają szybką i bezpieczną drogę otrzymania zwrotu za bilety na odwołane wydarzenia.” – dodaje Olek Olkowski.

Oczywiście nie samymi zwrotami żyje kultura. Aby było co zwracać, najpierw trzeba bilety sprzedać. Można to robić tradycyjnie w kasach instytucji i poprzez stronę internetową, ale po co się ograniczać? Dziś, po roku pandemii, zmieniła się tendencja zakupowa. Niektóre branże odnotowały wzrost zakupów internetowych nawet o 400%. W instytucjach kultury, w krótkim okresie luzowania obostrzeń, również zmienił się stosunek sprzedaży tradycyjnej do sprzedaży internetowej. Oznacza to, że należy położyć większy nacisk na dotarcie do „klienta internetowego” nie ograniczając się tylko i wyłącznie do dostępności biletów na stronie internetowej instytucji.

Omnichannel –  to słowo klucz, wskazujące na wielokanałową dystrybucję biletów. To droga, którą rekomendujemy wszystkim Partnerom. Dziś już nie wystarcza ograniczenie się do sprzedaży w kasie lub przez swoją stronę, należy szukać narzędzi, rozwiązań pozwalających na dotarcie do klienta docelowego w olbrzymim natłoku informacji, jakie w chwili obecnej krążą w szeroko pojętym Internecie. Naszym celem jest dostarczenie systemu umożliwiającego sprzedaż w kasach, punktach zewnętrznych, poprzez biletomaty, stronę Partnera, ale również dystrybucję biletów w czasie rzeczywistym tych samych rzędów i miejsc, poprzez platformę Bilety24.pl. Istotna jest też możliwość nawiązania programu afiliacyjnego z dowolną, zewnętrzną platformą internetową, np. lokalnym portalem kulturalno-informacyjnym, docierającym do okolicznych mieszkańców.  Aby nie zginąć we wskazanym wcześniej natłoku informacji, przy współpracy z Partnerami, realizujemy kampanie reklamowe w portalach Facebook, Instagram oraz Google Ads, a uzupełnieniem oferty są stałe, miesięczne pakiety promocyjne, w skład których, oprócz wyżej wymienionych usług, wchodzą newslettery oraz wykorzystanie powierzchni reklamowych w platformie Bilety24.pl  – dodaje Olek Olkowski.

Choć przed nami jeszcze kilka tygodni okresu urlopowego, warto już teraz rozważyć podjęcie współpracy ze sprawdzonym usługodawcą, mając na uwadze nie tylko warunki cenowe, lecz zakres realizowanych usług w tym także, a może przede wszystkim, serwis i poziom obsługi klienta końcowego.

Jak przygotować się do ewentualnych, ponownych obostrzeń i czym kierować się przy wyborze systemu sprzedaży i rezerwacji biletów?

Mam nadzieję, że powyższy artykuł jest odpowiedzią na to pytanie i pomoże w podjęciu decyzji o wyborze systemu dystrybucji biletów w kolejnych sezonach.

(materiał sponsorowany)

Może ci się spodobać również...

Brak komentarzy

Zostaw komentarz