Konferencja Marketing w Kulturze – i ja tam byłam…

Jak to jest z tymi mniejszymi instytucjami kultury? Przed jakimi wyzwaniami stoją, zwłaszcza teraz, w trudnym czasie pandemii?

Miałam okazję o tym porozmawiać podczas panelu dyskusyjnego na Konferencji Marketing w Kulturze z dyrektorami ośrodków kultury: Moniką Jastrzębską-Opitz z Żuławskiego Ośrodka Kultury w Nowym Dworze Gdańskim, Lidią Miłosz z Iławskiego Centrum Kultury i Rafałem Płotką z Centrum Kultury w Luzinie.

To te, które są często jedynymi w gminach krzewicielami kultury, miejscem spotkań, prowadzenia warsztatów, lokalną filharmonią, operą, teatrem, kinem. Mają nieliczną kadrę, a takie same zadania administracyjne co duzi gracze.

Specjalnie nie używaliśmy słowa „problem”, zamieniając go na „wyzwania”.  Ostatni rok pokazał, że zarówno infrastrukturalnie i organizacyjnie było wiele do przemyślenia. Wśród głównych wskazań była koncentracja na ludziach, potrzebach i indywidualne podejście. Na plus mniejszych instytucji kultury wypadł też prostszy proces komunikacyjny i wcześniejsze zahartowanie w trudnych sytuacjach (mało etatów = wielozadaniowość, otwartość na nowe wyzwania, ale też przemęczenie, brak wymiany stanowisk).

A wśród pytań od publiczności pojawiły się te o finanse (jakim budżetem na promocję zarządzają goście), dział promocji, umiejętności i sprzęt techniczny do prowadzenia zajęć on-line. Pojawił się temat depresji, wypalenia, ale też fizycznej straty, bo w efekcie pandemii zespoły przeżywały żałobę.

Było o nowych formach, które, tak to zabrzmi, dzięki pandemii zespoły małych instytucji odkryły dla swoich odbiorców. Świat stanął otworem – lokalne społeczności dzięki działaniom  w internecie, poszerzyły grono odbiorców, ale jednocześnie konkurowały o uwagę z dużymi graczami.

Fot. Alicja Jelińska

Temat jest ogromny, jeden panel dyskusyjny nie jest w stanie pomieścić wszystkich wątków. Dla mnie osobiście bardzo cenne było to, że temat mniejszych instytucji kultury zaistniał w szerszym gronie. Bo nie wszystko, co dzieje się w dużych ośrodkach, można przenieść 1 do 1 do tych mniejszych. A te ostatnie w większości nadzwyczaj dobrze poradziły sobie w trudnych warunkach.

 

 

Zdjęcia: Alicja Jelińska, Lidia Miłosz, Rafał Płotka, Anna Rudnicka

 

 

Kultura na Czasie
Anna Rudnicka

58-100 Świdnica,
ul. M. Kopernika 25/7

NIP:

8821983189

REGON:

524920551

W czym mogę Ci pomóc?

Telefon:

+48 605 925 386

Mail:

info@kulturanaczasie.pl

Znajdź mnie w mediach społecznościowych!

Regulamin sklepu internetowego

Polityka prywatności

Copyright © 2024 wsparcie adito.pl