Twój koszyk jest obecnie pusty!
W dzisiejszym zestawieniu przedstawiam spojrzenie socjologiczno-badawcze na działalność kulturalną oraz zwyczaje odbiorców kultury. Przesiądziemy się też na miejsce widowni, żeby popatrzeć na siebie z tamtej strony.
Zapraszam 🙂
Książka z dość sporym stażem w tym zestawieniu, ale wciąż z dobrymi recenzjami i nadal aktualna w wielu aspektach. Jak na wydawnictwo specjalistyczne napisana jest przystępnym językiem.
2. Sławomir Czarnecki, “Nowa widownia. O promocji w kulturze”, NCK, Warszawa 2016.
Książka o trudnej roli marketingowca w świecie kultury pojmowanym jako świątynia sztuki. Przekonuje, dlaczego warto inwestować w promocję. I stoi murem za widownią.
3. Tomasz Szlendak, Krzysztof Olechnicki, “Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty”, PWN, Warszawa 2017.
Chyba najciekawsza branżowa pozycja, jaką przeczytałam w tym roku. Zwraca uwagę na ważne zjawisko – zrutynizowania wydarzeń kulturalnych, pójścia w stronę masowości kosztem indywidualnych doświadczeń. Bardzo polecam!
4. Paweł Tkaczyk, “Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych”, Helion, Gliwice 2012.
Gry uwielbiają wszyscy, choć nie każdy się do tego przyznaje. Jej elementy angażują odbiorców i nadają dynamikę naszym działaniom. Warto wiedzieć o takiej opcji.
5. “Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa”, praca zbiorowa, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk 2014.
Pozycja dostępna także jako raport do pobrania ze strony NCK. Ciekawie odwraca sytuację – czy można w ogóle nie uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych – czynnie, biernie, jakkolwiek? Okazuje się, że mamy nad kim pracować i kogo zachęcać do uczestnictwa.
Dziękuję za uwagę, daj znać, czy te tytuły Ci się przydały.
58-100 Świdnica,
ul. M. Kopernika 25/7
8821983189
524920551
Copyright © 2024 wsparcie adito.pl