
Zapraszamy do współpracy!
Dzień dobry!
Witaj w Kulturze na Czasie – miejscu dla kadry instytucji kultury, gdzie rozumiemy, z jakimi wyzwaniami się mierzysz!
Czekają na Ciebie przydatne materiały i wartościowe szkolenia.
Tu uczymy mądrego i skutecznego zarządzania w kulturze.

Zarządzanie, prowadzenie instytucji kultury wymaga od kadry kierowniczej wszechstronnej wiedzy, ciągłego doszkalania i mnóstwa czasu. W dużych, nawet średnich instytucjach obowiązki można delegować pracownikom, w mniejszych placówkach, głównie ze względu na skromną kadrę, to na dyrektorze ciąży zdecydowana większość zadań.
Kultura na Czasie to miejsce powstałe z potrzeb branży – czekają tu na wiedza przydatna w zarządzaniu instytucją kultury i jej zasobami, planowaniu, organizowaniu i realizowaniu działań kulturalnych oraz w animowaniu społeczności.
Dlaczego Kultura na Czasie jest właściwą partnerką w Twoich potrzebach?
Uczymy mądrego i skutecznego zarządzania w kulturze!
Blog
-

Konflikty w zespole
Boimy się konfliktów. Potrafią zmieść ustalony porządek. Konflikty są naturalną częścią życia zespołowego. Ważne jest, aby nauczyć się je rozpoznawać, rozumieć ich przyczyny i umiejętnie nimi zarządzać. Dzięki temu konflikty mogą stać się źródłem rozwoju i wzmocnienia zespołu.
-

Dyrektor instytucji kultury – praca marzeń czy codzienna walka?
Pełnienie funkcji dyrektora instytucji kultury dla wielu osób może wydawać się pracą marzeń. Wizja zarządzania teatrem, muzeum domem kultury czy biblioteką, organizowanie wystaw i koncertów, spotkania z artystami – brzmi jak idealne połączenie pasji i zawodu. Rzeczywistość bywa jednak znacznie bardziej skomplikowana.
-

Magia słuchania w zarządzaniu
Jedną z najważniejszych umiejętności komunikacyjnych, a tak często niedocenianą lub pomijaną, jest umiejętność uważnego słuchania. Kiedy ostatni raz zdarzyło Ci się kogoś wysłuchać? Ale tak uważnie, naprawdę, bez zerkania na telefon, bez przerywania czyjejś wypowiedzi, bez dokańczania za kogoś myśli. A kiedy to Ciebie ktoś ostatnio wysłuchał? Chłonął Twoje słowa z uwagą i nie po to by zaraz powiedzieć, że u niego „to dopiero się wydarzyło, a to to nic”, a wręcz przeciwnie – tak trafnie odpowiedział, że dało Ci to poczucie zrozumienia.


