W tym zestawieniu lektur dla dyrektora instytucji kultury połączyłam dwa tematy – relacje oraz fundraising.
Dlaczego tak? Bo dzięki prawdziwym, szczerym relacjom buduje się społeczność wokół jakiegoś dzieła. To może być wydarzenie kulturalne, lokalny zespół czy też sama instytucja.
Instytucje kultury mają nieco mniejsze pole do działań w zakresie fundraisingu niż organizacje pozarządowe. Niemniej pozostaje sporo sposobów na zyskanie mecenasów czy sponsorów. Relacje zdecydowanie pomagają w przekonaniu do wsparcia naszych działań kulturalnych.
Nie warto mylić relacji z kolesiostwem – relacje oparte są na współpracy, równoprawnym istnieniu, profesjonalizmie, służbie wartościom i słusznym celu.
Oto kilka propozycji do przeczytania. W tych tematach przodują organizacje pozarządowe oraz biznes, kultura musi się jeszcze dorobić własnych książek o tej tematyce. Może podrzuciłam komuś temat na pracę?
- Gary Vaynerchuk, “Ekonomia wdzięczności”, Osmpower, Warszawa 2017.
2. Henry J.M. Nouwen, “Duchowość fundraisingu”, Kraków 2019.
3. Agnieszka Szewczyk, “Zarządzanie przez miłość czyli Ekonomia dobra”, Hogben, Szczecin 2013.
4. Michał Osiej, “Fundraising krok po kroku. Jak zdobyć pieniądze na twoje projekty?”, Helion – Onepress, Gliwice 2016.
5. “Pieniądze dla bibliotek czyli Fundraising biblioteczny. VI Konferencja Naukowa, Białystok 29-30 czerwca 2017”, praca zbiorowa pod red. Jolanty Żuchowskiej, Zakład Poligraficzny Ares, Białystok 2018.
6. Jack Mitchell, “Sztuka przytulania klientów. Dopieszczaj i pielęgnuj relacje w biznesie”, MT Biznes, Warszawa 2009.
Brak komentarzy